Jag undrar om jag kan gå hela min gymnasietid i USA. Jag vill gå där så länge som möjligt, eller ska man personligen ta kontakt med olika skolor för att se om jag kan stanna där längre
Frågat av: Henke, 760 days, 20 hours, and 8 minutes ago
Vanligtvis läser man ett år på High School i USA, såvida inte hela din familj flyttar dit. Det kan dock gå att läsa flera år om du går på Boarding School där man bor på skolan men det brukar kosta mycket pengar.
Besvarat av: Johan på Utlandsstudier.se, 2024-05-16 03:02:06
Vi besvarar alla frågor här gratis baserat på vår kännedom om ämnet vid frågetillfället. Om det sker några större förändringar så försöker vi i möjligaste mån att uppdatera våra svar. Vi kan dock inte hållas ansvariga för problem du kan stöta på med hänvisning till våra svar.
Om författaren: Johan Asplund
Johan gjorde sitt gymnasieår som utbytesstudent i Pennsylvania och har sedan 2002 återvänt regelbundet till USA för att besöka skolor från kust till kust. Han är utbildad lärare och har hjälpt tusentals studenter att studera utomlands. Sedan 2016 ger Johan gratis utlandsstudieinformation på Utlandsstudier.se.
Intresseanmälan är inte bindande och kostar ingenting. Vi och/eller passande skolor/samarbetspartners kommer att kontakta dig med mer information. Vi kommer inte att dela din mailadress med någon annan än berörda partners. Genom att skicka in intresseanmälan godkänner du samtidigt våra villkor och hantering av personuppgifter.