Jag har läst Apotekarprogrammet här i sverige och har jobbat ca 5 år på apotek. Jag undrar om man kan jobba med apotekarexamen i USA? Vad behöver man läsa mer för att få apotekarexamen i USA?
Frågat av: Roshi, 2360 days, 13 hours, and 57 minutes ago
Jag är inte expert på detta område men vad jag förstår behöver du bli certifierad av FPGEC för att jobba som Pharmacist i USA med en utländsk examen. Läs mer om det här.
Besvarat av: Johan på Utlandsstudier.se, 2020-01-09 17:24:33
Vi besvarar alla frågor här gratis baserat på vår kännedom om ämnet vid frågetillfället. Om det sker några större förändringar så försöker vi i möjligaste mån att uppdatera våra svar. Vi kan dock inte hållas ansvariga för problem du kan stöta på med hänvisning till våra svar.
Om författaren: Johan Asplund
Johan gjorde sitt gymnasieår som utbytesstudent i Pennsylvania och har sedan 2002 återvänt regelbundet till USA för att besöka skolor från kust till kust. Han är utbildad lärare och har hjälpt tusentals studenter att studera utomlands. Sedan 2016 ger Johan gratis utlandsstudieinformation på Utlandsstudier.se.
Intresseanmälan är inte bindande och kostar ingenting. Vi och/eller passande skolor/samarbetspartners kommer att kontakta dig med mer information. Vi kommer inte att dela din mailadress med någon annan än berörda partners. Genom att skicka in intresseanmälan godkänner du samtidigt våra villkor och hantering av personuppgifter.